Ray-Ban Meta betaurrekoak | Argazkia: Ray-Ban

BERRIKUNTZA

Etorkizuneko betaurrekoak

Google Glassetik Ray-Ban Metara: betaurreko adimendunen bilakaera eta bere eragina Errealitate Areagotuan

Kamera eta funtzio teknologiko aurreratuak dituzten betaurrekoak osagarrien merkatua aldatzen ari dira. Ray-Ban, Metarekin lankidetzan (lehen Facebook), liderra izan da joera horretan, eta gure inguruko munduarekin elkar eragiteko modua aldatuko dutela dio. Teknologiak aurrera egin ahala, Errealitate Areagotua (EA) eguzki betaurrekoetan eramateko aukera gero eta hurbilago dago.

Errealitate Areagotua zientzia-fikziozko fantasia izatetik, Apple, Google eta Meta bezalako erraldoiak milioika dolar inbertitzera pasa da.. Mundu errealean informazio digitala gainjartzearen ideia hamarkadaz hamarkada jazarri da, baina azken urteetan teknologiak aurrera egin du informazio hori bideragarri egiteko. Kristaletan informazioa proiektatzen duten autoetatik hasi eta gure ingurunearekin modu berrietan elkar eragiteko aukera ematen diguten gailuetara iritsi arte, EA gero eta presenteago dago gure bizitzetan.

Kristaletan informazioa proiektatzen duten autoetatik hasi eta gure ingurunearekin modu berrietan elkar eragiteko aukera ematen diguten gailuetara iritsi arte, EA gero eta presenteago dago gure bizitzetan

2013an Google Glassen porrota adibide argia izan zen teknologia ez dagoela beti merkaturako prest. Informazioa eskuratzeko moduan iraultza agindu bazuen ere, bere prezio altuak eta heldutasun teknologikorik ezak, ahanzturara eraman zuen. Hala ere, Google Glass-ek Errealitate Areagotuaren eta teknologia erabilgarriaren eremuan etorkizuneko garapenen oinarriak ezarri zituen.

Ray-Ban Meta

Testuinguru horretan, Ray-Ban Meta moda, teknologia eta funtzionaltasuna uztartzen dituen produktu iraultzaile gisa sortu da. Metarekin lankidetzan garatuta, eguzkitako betaurreko horiek erabilgarriak ez ezik, diskretuak eta dotoreak ere diren gailuen eskariari erantzuten diotela dirudi. Aurretik egindako beste saiakera batzuek ez bezala, hala nola Google Glass edo Snapchaten betaurrekoak, Ray-Ban Metek ez du teknologia inposatzea bilatzen, gure eguneroko bizitzan modu naturalean integratzea baizik. Betaurreko horien indarguneetako bat kamera izatea da, erabiltzailea ikusten ari dena smartphone bat atera beharrik gabe grabatzeko aukera ematen duena. Ezaugarri hori ez da hain intrusiboa, praktikoagoa eta erosoagoa baizik. Gainera, Ray-Ban Metak bozgorailuak ditu belarrietatik gertu, eta, horri esker, erabiltzaileak entzungailuen beharrik gabe entzun dezake soinua. Mikrofono integratuak Meta Adimen Artifizialarekin uztartzeko aukera ere ematen dute, baina funtzionaltasun hori ez dago eskuragarri Europar Batasunean, pribatutasun-erregulazioak direla eta.

Kameradun betaurrekoak ez dira berriak. Snapchatek, bere unerik arrakastatsuenean, tankerako produktua merkaturatu zuen, gailutik zuzenean istorioak grabatzeko aukera ematen zutenak. Hala ere, betaurreko horiek ez zuten inoiz ospe handirik lortu, neurri batean garaiko muga teknologikoengatik eta sare sozialetatik haratago erabilgarritasun argirik ez izateagatik.

Mikrofono integratuak Meta Adimen Artifizialarekin uztartzeko aukera ere ematen dute, baina funtzionaltasun hori ez dago eskuragarri Europar Batasunean, pribatutasun-erregulazioak direla eta

Ray-Ban Meta teknologia kameradun betaurrekoak eguneroko osagarri bihurtzeko puntu batera heldu dela dirudi. Gero eta espazio txikiagoetan teknologia aurreratua txertatzeko gaitasunak hobetzen jarraitzen duen heinean, denbora kontua baino ez da, Errealitate Areagotuaren bisore bat eguzki-betaurreko arrunt batzuetan eraman ahal izatea. Garapen horrek informazioa kontsumitzeko modua aldatzeaz gain, munduarekin harremantzeko modua ere aldatuko du.

Ray-Ban Meta ez da industria gorakor honetako eragile bakarrak. Applek, bere Apple Vision Pro proiektuarekin errealitate mistoaren aldeko apustua egin du, EA eta Errealitate Birtuala uztartzen dituen teknologia. Zurrumurru batzuen arabera, Apple Metaren antzeko betaurrekoetan ari da lanean. Bien bitartean, Googlek EA teknologian lan egiten jarraitzen du, eta horrek iradokitzen du datozen urteetan lehia gogorra izango dela arlo horretan.

Garapen horren lehen etapetan gauden arren, agerikoa da Errealitate Areagotuaren eta beste aurrerapen teknologiko batzuen etorkizunak gero eta gailu txikiagoak, diskretuagoak eta ahaltsuagoak behar dituela. Kamera duten betaurrekoek oraina irudikatzeaz gain, teknologia eta eguneroko bizitza inoiz baino lotuago egongo diren etorkizunerako leiho dira.