Guau, EITBren apustua streaming bidezko audiorako

EITBren streaming bidezko audio-plataforma berriak gune bakar batean zentralizatzen du eduki guztia, baina haren zatiketa digitalak sarbidea eta irismena zaildu ditzake

Android eta iOS sistemetarako aplikazioak ditu Guauk | Argazkia: EnpresaBIDEA Android eta iOS sistemetarako aplikazioak ditu Guauk | Argazkia: EnpresaBIDEA

Azken urteotan, podcasten kontsumoa izugarri hazi da, entretenimendu digitalaren formatu nagusietako bat bihurtuz. Testuinguru horretan, 2025eko otsailaren 6an, EITBk Guau abiarazi zuen, streaming audioaren plataforma berria, podcasten, irratsaioen eta bestelako edukien eskaintza esklusiboa zentralizatzeko asmoz. Hala ere, euskal irrati-telebista publikoak bere ekosistema digitala hainbat plataformatan banatzeko hartu duen estrategiak zenbait zalantza sortzen ditu, bai irisgarritasunari bai estrategia honen eraginkortasunari dagokionez.

Podcastinga 2000ko hamarkadaren hasieran sortu zen arren, ez zen 2018tik aurrera formatua ezagunago bihurtu. Gero eta gehiago dira podcastera edo irrati tradizionaletara salto egiten duten sortzaileak, beren programak zuzenekotik haratago eraman nahi dituztenak. Hazkunde horrek entzuteko ohituren aldaketa bat islatzen du, non irrati tradizionalak lekua galdu duen online kontsumoaren aurrean, plataforma anitzeko eskuragarritasunak eta irisgarritasunak bultzatuta. Hala, EITBk edukien kontsumo digitalaren joerei egokitzeko beharrari erantzuteko asmoz jarri du martxan Guau.

Bateragarria da Chromecast-ekin, eta etorkizunean Smart TV eta autoentzako entretenimendu-sistemekin ere bateragarria izatea espero da

Doako plataforma gisa sortu da, zeinak EITBren audio-unibertso osoa eta euskal ekoizpenak biltzea helburu duen. EITBko sei irratien zuzeneko emisioak, nahieran egindako ehun irratsaio baino gehiago, 150 podcastetik eta 18 bideopodcastetik gora eskaintzen ditu, audioliburuez eta eduki esklusiboez gain. Plataforma guau.eus bidez erabil daiteke, eta Android eta iOS sistemetarako aplikazioak ditu. Gainera, bateragarria da Chromecast-ekin, eta etorkizunean Smart TV eta autoentzako entretenimendu-sistemekin ere bateragarria izatea espero da. Dena den, oraingoz ez dago eskuragarri Android Auton, ezta Apple CarPlayn ere, eta hori oztopoa da joan-etorrietan podcastak entzuten dituzten erabiltzaileentzat.

Zatikatutako estrategia digitala

EITBk eskaintza digitala plataforma desberdinekin dibertsifikatzea erabaki du. Orain da bere albiste-plataforma, Makusi haurrentzako ikus-entzunezko edukietan oinarritzen dena, Primeran zinemako streaminga da eta telesailak euskaraz eskaintzen ditu eta Guau streaming bidezko audio-edukietan ardazten da. Estrategia horrek edukiak publikoaren arabera segmentatzea du helburu, baina irisgarritasuna erraztu beharrean, zalantzak sortzen ditu. Plataforma asko egoteak nahasmena eta erabiltzailearen esperientzia zaildu dezake, EITB marka modu bateratuan indartu beharrean. Beste hedabide batzuek edukiak aplikazio bakar batean integratzea erabaki duten bitartean, EITBk beste bide bat hartu du, eta litekeena da bide hori erabiltzaileentzat egokiena ez izatea.

Guau merkaturatu aurretik, EITBren podcastak Spotify eta Apple Podcasts plataformetan zeuden eskuragarri. Ekosistema propio baterako trantsizioak haren irismena muga dezake, erabiltzaile asko ohituta baitaude beren ohiko aplikazioetan podcastak kontsumitzera. Beste plataforma handi batzuek kanal ugaritan banatzearen aldeko apustua egin duten bitartean, EITBren estrategiak entzule berriak lortzea zaildu dezake.

Beste hedabide batzuek edukiak aplikazio bakar batean integratzea erabaki duten bitartean, EITBk beste bide bat hartu du

Ekosistema digitalak erakutsi du irisgarritasuna funtsezkoa dela erabiltzaileak bereganatzeko. Beste plataforma edo irrati batzuek beren edukiak orotariko plataformetan eskuragarri mantendu dituzte, eta ahalik eta publiko handienera iristen direla ziurtatuz. EITBk, aldiz, entzuleei ingurune berri batera migratzea eskatzen die, eta horrek audientzia estrategia arriskuan jar dezake.

EITBk audioaren euskal ekosistema eskaintza esklusibo eta zentralizatua indartu nahi badu ere, bere estrategia digital zatikatuak eraginkortasuna ken diezaioke. Android Autoekin eta Apple CarPlayrekin bateragarritasunik ez izatea, plataforman duen edukien esklusibotasunarekin batera, hazteko oztopoa izan daiteke. Alexa edo Google Assistant bezalako laguntzaile birtualekin integraziorik ez izateak ere muga dezake interkonektibitatea funtsezkoa den merkatu batean sartzea.

Audio-streamingaren munduko lehia izugarria da, eta erabiltzaileek erraztasuna, erosotasuna eta aniztasuna bilatzen dute. EITBk erronka handi bat du aurretik: oreka aurkitzea bere marka indartzearen eta audientzia ez galtzearen saiakeraren artean. Denborak bakarrik esango du Guau audio digitaleko ekosistemako erreferente gisa finkatzen den edo bere estrategia birplanteatu behar duen etengabe eboluzionatzen ari den merkatu batean.

Gaurko nabarmenduak
irakurrienaK