Konturatu al zara lehen txori urdin mitikoa agertzen zen lekuan, Twitterren sartzean orain X bat agertzen dela? Ez, ez da akats bat, Elon Muskek berriro egin du. Sare sozial batek historian izan duen logotipo aldaketa erradikalena da. Zer esan nahi du aldaketa horrek? Eta zergatik hartu du Muskek hain erabaki erradikala?
Agur azken hamarkadetako ikono ezaguna bihurtu zen txori urdinari. Elon Muskek Twitter sare sozialaren logotipoa erabat aldatuko duela iragarri zuen aurreko astean. Muskek bere jabetzako sare sozialean egindako balentrien kapitulu berri batean, irudi korporatiboaren txanda izan da. Oraingoan txori urdinaren logotipo mitikoa, markaren irudia 2006an hasi zenetik, X soil batez ordezkatu du. Elon Musk iaz konpainiara iritsi zenetik, aldaketak etengabe gauzatu dira; harpidetza kontuak, kolore ezberdinetako egiaztapenak, moderatzaile falta... Orain logotipoa berari heldu zaio txanda, eta horrek aldaketa estetiko soil batetik haragoko esanahia dakar.
X, mendebaldeko WeChat-a
Joan den martxoan, Elon Muskek konpainia teknologiko berri bat sortu zuen, X Corp, Twitter INCren ondorengoa izatera deitua. Estrategia hori WeChat aplikazio txinatarraren mendebaldeko kopia bihurtuko den konpainia berri bat sortzeko nahi duen plan baten barruan sartzen da. Gaur egun aplikazio ugari ditugu gure gailuetan: Spotify, Instagram, Amazon, Twitter, PayPal... Muskek WeChat aplikazio ahalguztidunaren arrakasta-historia erreplikatu nahi du. Aplikazio horretatik, erabiltzaileek aplikazio bakar batetik komunikatu, postak egin, erosi, dirua eskualdatu eta era guztietako gizarte-kudeaketak egin ditzakete. Elon Muskek antzeko zerbait bihurtu nahi du Twitter, gaur egun sare sozial honek duen "plaza publikoaren" funtzioaz baliatuz. Itxura guztien arabera, lehen urratsa egin du, marka berria aurkeztu eta ezagutzera eman, Twitter superaplikazio berria bihurtuz.
X aplikazioa egungo konpainia teknologiko handiei aurre egiteko alternatiba bihur daiteke, eta sektorea monopolizatzea lor dezake, WeChatek Txinan egiten duen bezala
Mundu digitaleko estrategia berri honekin, Tesla, SpaceX eta gainerako konpainien sortzaileak, oraindik botere handirik ez duen Google, Microsoft, Amazon edo Apple bezalako konpainien esku dagoen sektore bat menderatu nahi du. StarLink bezalako telekomunikazioen aldeko ekosistemarekin, X aplikazioa egungo konpainia teknologiko handiei aurre egiteko alternatiba bihur daiteke, eta sektorea monopolizatzea lor dezake, WeChatek Txinan egiten duen bezala.
Twitter bihurtu da, besterik gabe, Elon Muskek erabili nahi duen zubia erabiltzaile gehiagorengana iristeko, entzunarazteko eta bere etorkizuneko produktuaren publizitatea egiteko. Ziur aski, Twitter laster itzuliko da bere jatorrizko logotipora, eta aldaketa hori produktu berri honen etorkizuneko merkaturatzera bideratutako marketin-estrategia soil bat baino ez da izan.