Azken hamarkadan, Txinak eraldatu egin du bere industria teknologikoa, eta kalitate eskaseko produktuen fabrikatzaile izatetik, lehiakide aparta izatera igaro da merkatu globalean. Bitartean, badirudi Europa, noizbait sektorea gidatu zuena, atzean geratu dela. Berrikuntzan, erregulazioan eta estrategian dauden aldeak gero eta nabarmenagoak dira.
Duela hamar urte inguru, Txinako produktu teknologikoen pertzepzioa oso bestelakoa zen gaur egungoaren aldean. Europara iristen ziren markak ezagunak ziren AEBko, Japoniako edo Koreako produktuen kopiak zirelako, oro har kalitate eskasekoak. Hala ere, Xiaomi eta Huawei bezalako enpresek irudi hori aldatuko zuen estrategia bati ekin zioten: produktuak prezio baxuetan eskaintzea atzerriko merkatuetan sartzeko. Arrazoizko prezioak zituzten telefono adimendunekin, wearableekin eta bestelako kontsumo-gailuekin Europako kontsumitzaileen konfiantza lortu zuten.
Europara iristen ziren markak ezagunak ziren AEBko, Japoniako edo Koreako produktuen kopiak zirelako, oro har kalitate eskasekoak. Hala ere, Xiaomi eta Huawei bezalako enpresek irudi hori aldatuko zuen estrategia bati ekin ziote
Gaur egun, Txinak potentzia teknologiko gisa posizionatzea lortu du. Europara iristen diren produktuak ez dira alternatiba ekonomikoak soilik; kalitate handiko gailuak dira, marka liderrekin lehiatzeko gai direnak. Huawei, adibidez, nagusi zen smartphonen merkatu globalean joan den hamarkadaren amaieran, segmentu batzuetanApple eta Samsung bezalako erraldoiak gaindituz. Hala ere, bere hazkundea nabarmen gelditu zen Estatu Batuetako gobernuak beto bat ezarri zionean konpainiari enpresa estatubatuarren zerbitzuak erabiltzea debekatzen ziona, Google barne. Androiderako eta bere zerbitzuetarako sarbidea galdu duen arren, Huaweik erraldoi izaten jarraitzen du Txinako merkatuan, berritzeko eta dibertsifikatzeko duen gaitasunari esker.
Txanponaren beste aldean da, aldiz, Europa. XXI. mendearen hasieran, telefonia mugikorraren industriaren buru zen kontinente zaharra, Nokia bezalako enpresei esker. Finlandiako konpainiak, merkatua menperatzen zuen bere berrikuntza eta ospearekin. Baina erabaki okerrak, hala nola Android sortu zenean haren alde ez egiteak, gainbehera eta balizko salmenta ekarri zuten. Gaur egun, ez dago Europako markarik munduan gehien saltzen direnen artean, ezta Europako merkatuan bertan ere. Estatu Batuek Silicon Valley dute eta Txinak Shenzhen, baina Europak ez du tamaina bereko epizentro teknologikorik. Skype bezalako enpresak kontinentean sortu dira, baina laguntza eta babes faltaren ondorioz, askok beste leku batzuetan bilatzen dituzte aukerak, batez ere AEBen edo Txinan.
Erregulazioaren erronka eta hurrengo iraultza teknologikoa
Adimen artifiziala (AA) izango da hurrengo iraultza teknologiko handia, eta Estatu Batuek eta Txinak bere garapenari bete-betean ekiten dioten bitartean, Europa atzean dagoela dirudi. Europar Batasuneko erregulazio zorrotzek, erabiltzaileak babestu nahi dituzten arren, mugatu egin dute tokiko enpresek baldintza berdinetan lehiatzeko duten gaitasuna. Gaur egun, beste eskualde batzuetan ezartzen diren AAren funtzio aurreratu asko ezin dira erabili Europan, araudi horiek direla eta.
Desabantaila horrek datozen hamarkadetan Europako industria kaltetu lezake, eta eremua irekita utzi, beste potentzia teknologiko batzuek aurrea har dezaten. Estatu Batuak eta Txina nagusi diren merkatu batean, Europako enpresa gutxik lortu dute nabarmentzea kontsumo-teknologiaren sektorean. Smartphoneak eta etxerako produktuak fabrikatzen saiatu dira SPC bezalako euskal enpresak, baina ez dira Asiako edo AEBko lehiakideen mailara iritsi. Gero eta nabarmenagoa da garapen teknologikoa eta berrikuntza bultzatuko dituen ekosistema sendorik ez dagoela.
Gaur egun, beste eskualde batzuetan ezartzen diren AAren funtzio aurreratu asko ezin dira erabili Europan, araudi horiek direla eta
Txinak erakutsi du azkar eboluzionatzeko gai dela, oztopoak gaindituta, eta bere markak berrikuntzaren eta kalitatearen sinonimo izatea lortuta. Badirudi Europak borrokarako unea galdu duela, etengabeko berrikuntza eta moldagarritasuna eskatzen duen merkatuan boterea izateko. Batasuneko araudiek kontsumitzailea babestu nahi badute ere, aurrerapen teknologikoa ere geldiarazi dute, batez ere adimen artifizialaren alorrean. Berrikuntza sustatzeko eta tokiko enpresei laguntzeko neurririk hartzen ez bada, Europak protagonismoa galtzen jarraitzeko arriskua du eszena teknologiko globalean.