Duela egun batzuk, enpresako hiru sailetako (teknikaria, komertziala eta bezeroentzako arreta) pertsonekin egindako ikastaro batean, gogorarazi nuen ezinbestekoa dela enpresan bertan harreman pertsonal onak izatea, sinpatiak eta lanaz haraindiko loturak ekar ditzaketeenak, lerrokatuta joateko eta bezeroa erdigunean jartzeko orduan.
Enpresen egunerokoan ohikoa da ikustea sail desberdinek helburu propioekin lan egiten dutela, eta, batzuetan, ia kontrajarriak dirudite. Finantzarioak kostuak optimizatzea eta marjinak ziurtatzea lehenesten duen bitartean, komertzialak bezero "berezi" horrekin salbuespenak egiteko presioa egiten du. Azkenean tentsioak eragin ditzaketen dinamikak dira, non denok, bezeroa barne, kaltetuak ateratzen garen.
Utzidazue lehen pertsonan bizi izan nuen esperientzia bat partekatzen. Agian hasieran ez du nitaz oso ondo hitz egiten, baina oso adibide ona iruditzen zait.
Enpresa bateko salmenta-taldeko arduradun nintzen garai batean, lege-saileko arduradunarekin harremana tentsio handikoa eta zaila zen. Nire ustez, salbuespenak egiteko orduan haien malgutasunik ezak etengabe egiten zigun kalte, eta berak, berriz, erabat justifikaziorik gabeko presiotzat hartzen zituen nire eskaerak.
Enpresen egunerokoan, ohikoa da ikustea hainbat sailek helburu propioekin lan egiten dutela, eta, batzuetan, helburu horiek ia kontrajarriak dirudite
Gure arteko komunikazioa ia hutsala izatera heldu zen, eta gure taldeak elkarri bizkarra emanda ari ziren lanean, enpatiarik gabe. Egoera bezeroak sufritzen zuen, lege departamentuko solaskide oso zorrotzekin topo egiten zuena. Are gehiago, bazirudien departamentuak ahalegin guztiak egiten zituztela berez nahikoa ziren izapide batzuk are konplexuagoak egiteko.
Egun batean, Instagramen ikusi nuen sail horretako arduraduna zen pertsona hori Islandian zegoela. Herrialde horrek pertsonalki liluratu ninduen bisitatu nuenean, eta izugarri gustatzen zait hari buruz hitz egitea. Horrek bultzatu ninduen itzuli zenean kafe bat hartzera joan gintezen proposatzera, esperientziak partekatzeko. Eta kafe hark dena aldatu zuen: pasio bera partekatzen genuen!
Islandiaz hitz egitetik lanaz hitz egitera igaro ginen azkar, baina kasu horretan enpatiaz egin genuen. Izapide jakin batzuetan zurruntasun zorrotzari eusteko dituen arrazoiak arretaz entzunda, eta kasu puntualetan malguagoak izateko ditudan argudioak azalduta, oreka eta ulermen puntu batera iritsi ginen.
Izapide jakin batzuetan zurruntasun zorrotzari eusteko arrazoiak arretaz entzunda, eta kasu zehatzetan malguagoak izateko ditudan argudioak azalduta, oreka eta ulermen puntu batera iritsi ginen
Denborarekin, bi taldeek espazio fisikoa partekatzen amaitu genuen lerrokatuago lan egiteko, bezeroak eta haien egoerak lehenetsiz, eta lan-giro atseginagoa lortzeaz gain, azkenean enpresaz kanpoko harreman pertsonala ere ezarri zen. Horrek mundu guztiari mesede egin zion (baita bezeroei ere, noski!)
Eginkizunetan, eta bizitzan oro har, sarritan gehiago erreparatzen diegu bereizten gaituzten ezberdintasunei, batzen gaituzten afinitateei baino. Ahaztu egiten dugu posizioaren atzean pertsona dagoela, bere arazo eta emozioekin. Entzuten eta ulertzen ahaleginduko bagina, gauzak errazagoak izango lirateke.
Enpresetan, eta bizitzan oro har, sarritan gehiago erreparatzen diegu bereizten gaituzten desberdintasunei, batzen gaituzten afinitateei baino
Pertsona bat ezagutzeko benetako interesa agertzen dugunean, lotura sortzen dugunean, dena hobeto joaten da. Keinu txikiek —nola zauden galdetzeak, kafe bat partekatzeak, laudorio edo mesede desinteresatu bat egiteak— aldea markatzen dute. Horrela, gusturago lan egiteaz gain, kudeaketa asko kanal informalen bidez arintzen ditugu.
Ez dut esan nahi lanera lagunak egitera joaten garenik. Esan nahi dut lanean lagunak egiteak, edo lankideekin harreman ona izateak, lagundu egiten digula eta zuzenean eragiten duela gure eguneroko ongizatean. Pertsona batzuk zureganako kezka azaltzen dutela ikustea, laguntzeko prest daudela nabaritzea eta ulertzen zaituztela jakiteak askoz ere zoriontsuago egiten zaitu lan. Eta gustura eta pozik lan egiten den enpresetan, bezeroek ere nabaritzen dute!
Artikulu hau Iolandari eta une honetan duen borroka pertsonalari eskaini nahi diet. Eskerrik asko dena aldatu zuen kafe hura onartzeagatik!