Atzean geratu zen musika-denda batera CD bat erostera joaten ginen garaia, irratian gehien entzuten ziren abestiak biltzen zituena, programa piratetan musika deskargatu edo musika bilduma lagunekin partekatzen genuena. Gramofonoa asmatu zenetik iraultzahandiena bizi izan du musikaren industriak azken urteotan.
Mendearen hasieran, pirateria mehatxu bezala agertu zen, industriarekin amaituko zuela zirudiena, diskoen salmenta ia erabat amiltzen ari zela ikusten zuten artista askoren karrera arrisku larrian jarriz. Kasu gehienetan bezala, internetek iraultza ekarri zuen sektore horretan ere, eta urteen poderioz bere burua berrasmatzea lortu zuen, besteak beste, mehatxu horri, streaming bidezko musikari, irtenbidea aurkituz. Abiadura handiko Interneterako konexioa zuten smartphoneak hedatu egin ziren, eta horren ondorioz, joan den hamarkadaren hasieran hainbat zerbitzu sortu ziren. Zerbitzu horiek streaming bidezko musikaren katalogo ia osoa zuten, doan, iragarkiekin, mugekin, edo euro gutxi batzuetako harpidetzapean.
Spotify
Sortu zen lehen aplikazio horietako bat Spotify suediarra izan zen. Gaur egun, erabiltzaile gehienek musika kontsumitzeko gehien erabiltzen duten aplikazioa izaten jarraitzen du. Freemium bertsioak (doakoa iragarkiekin) erabiltzaile askok aplikazio honetan kontu bat sortzeko jauzia egin eta erabiltzen hastea eragin zuen. Erabiltzaile gehienak liluratuta geratzen ziren musika guztia doan, zorabio gabe eta modu erabat legalean goza zezaketela ikustean. Musika sailkatzeko playlist sistemak, bere izaera sozialak eta zerbitzuaren kalitateak, urteetan zehar erabiltzaileek Premium bertsiora jauzi egitea eragin du, iragarkiak eta doako bertsioari ezarritako muga guztiak ahaztu ahal izateko. Gaur egun, Spotifyk berrikuntza ugari sartu ditu, besteak beste, podcastak, bideo musikalak eta letrak abestietan sartzea. Ezin bestela izan, aplikazio suediarrari lehiakideak sortu zitzaizkion, eta indartsuenetako bat iTunesen ondorengoa izango zen.
Apple Music
2015ean, Applek urtero ekainean egiten duen garatzaileen konferentzian, iTunesen oinordeko naturala aurkeztu zuen: Apple Music. Plataforma hori Spotifyekin aurrez aurre lehiatzeko, eta iPod eta iPhoneko erabiltzaileei streaming bidez musikaz gozatzeko aukera eskaintzeko sortu zen. Spotifyk ez bezala, Applek harpidetzapeko aukeran bakarrik jarri zuen arreta, doako aukera hasiera-hasieratik baztertuz. Applek Beats erosi zuenean, sagarraren markak kalitate handiko musikan jarri nahi zuen arreta. Horregatik, 2021ean Apple Music Lossless aurkeztu zuen, eta Dolby Atmos kalitatean gozatzeko aukera, 360º-tan esperientzia sakonagoa izateko. Applek Spotifytik urrun jarraitzen du oraindik, baina aurrerapausoak ematen jarraitzen du kalitateari dagokionez harpidedun gehiago erakartzeko, bere gailuen ekosistemaren funtzionamendu onak erakarrita.
Tidal
Publiko zorrotzago eta audiofiloago batengana iristeko asmoz, Tidal iritsi zen. Spotifyen kopia ia perfektu horrek Applek garai hartan eskaintzen ez zuen zerbait eskaintzen zuen, bereizmen handiko musika, lossless. Askorentzat Spotifyen alternatiba argia da, kalitate hobea eskaintzen du eta erreprodukzio bakoitzeko artistei irabazi handiagoak eskaintzen dizkie. Apple Musicek musika galera gabe sartu duenez, Tidalek bere merkatu-helburua desegiten joan dela ikusi du, eta beraz, azken urteotan eduki esklusiboan eta hainbat artistarekin izandako elkarrizketetan ere jarri du arreta.
Amazon Music
Amazon oso estrategia argia jarraitzen ari da azken urteotan. Etxez etxeko erosketa-zerbitzu oso eraginkorra eskaintzeaz gain, gero eta kalitate handiagoa duten hainbat zerbitzu eskaintzen ari da, horietako bat Amazon Music. Izan ere, dagoeneko askok ordaintzen duten prime harpidetzan sartuta dago, eta bere funtzionamendua ezin hobea da Alexa ekosistemarekin, Amazon Music etengabe igotzen ari da azken hilabeteetan.
Streaming zerbitzuek erabat eraldatu dute post-pc aroan ikus-entzunezko edukia kontsumitzeko dugun modua. Streaming bidezko musika bezalako irtenbideek panorama musikala erabat salbatzea eta eraldatzea lortu dute. Albumak zentzua galtzen ari dira musika-plataforma horietako singleen joeren alde, etavmusika-irratietako topak ordezkatzen ari dira. Musikaren industriak jakin izan du bere mehatxurik handienera egokitzen: internet beldurgarrira.